[발표시간] 7/17 (목) 11:00 ~ 11:45
25년 이상의 경력을 지닌 Leila Loumi는 엔터테인먼트, 게임, 글로벌 기업, 라이프스타일, 셀러브리티, 하이엔드 패션 등 다양한 분야의 브랜드를 관리한 방대한 경험을 바탕으로, 오늘날 라이선싱 업계에서 가장 뛰어난 경영진 중 한 명으로 꼽힌다.
Banijay 엔터테인먼트 산하 글로벌 콘텐츠 유통사인 Banijay Rights에서 글로벌 소비재 부문 수석부사장을 맡고 있는 그녀는 Banijay Rights 팀과 긴밀히 협력하면서 세계적인 라이선싱 프로그램을 구축하는 데 주력하고 있다.
Banijay Rights 입사하기 전 Beanstalk, TBS 유럽, Warner Media, Licensing Matters Global 등 유수 기업에서 고위직을 역임하면서 글로벌 라이선싱 프로그램을 성공적으로 기획 및 출시하고 유지한 바 있다.
소비재 라이선싱에 대한 깊이 있는 지식과 전반적인 이해와 함께 업계 통찰, 제품 개발 전문성, 전략적 채널선정, 리테일 프로그램 운영 능력을 갖추고 있다. 브랜드 소유사, 제조사/라이선스 보유사, 라이선싱 대행사 등 업계 전반에 걸친 활동을 바탕으로 한 통찰력이 강점이다.
소프트라인(의류/신발/섬유 등), 하드라인(가전/가구/전자제품 등), 라이브 이벤트, 호스피탈리티, 식품을 포함한 광범위한 제품 카테고리를 아우르는 경험을 쌓았으며, 브랜드 전략 수립 및 실행 과정에 국제적인 시각을 접목하여 여러 시장에서 장기적인 성공을 거두어 왔다.
In a career spanning over 25 years, Leila Loumi is one of the most accomplished executives working in the licensing industry today, with extensive experience managing brands across entertainment, gaming, global corporate, lifestyle, celebrity, and high-end fashion sectors.
As Senior Vice President at Banijay Rights – Global Consumer Products, Leila is focused on building global licensing programs in close collaboration with the wider team at Banijay Rights –the global distribution arm of content powerhouse Banijay Entertainment.
Prior to this role, she held senior positions at renowned companies such as Beanstalk, Turner Broadcasting System Europe, Warner Media and Licensing Matters Global, and has demonstrated success in launching, building and sustaining global licensing programs.
Leila has a depth of knowledge and a thorough understanding of consumer product licensing,combining deep industry insight, product development expertise, strategic retail placement and retail programme management. Her unique perspective comes from having worked across allsides of the industry: licensors, manufacturers/licensees, and licensing agencies.
Her experience spans a wide range of product categories, including softlines, hardlines, live experiences, hospitality, and food– and she consistently applies an international and global lens to brand strategy and execution, ensuring relevance and long-term success across diverse markets.